Test kuriérskych spoločností (UPS, GLS, DPD)

Test kuriérskych spoločností (UPS, GLS, DPD)

Article date Štvrtok, 08. Marec 2018Author Martin Drugaj

Máte ako majiteľ e-shopu obľúbenú kuriérsku spoločnosť, ktorou posielate balíčky zákazníkom? Vyhovuje vám ich online systém, úroveň poskytovaných služieb, cena či bezproblémovosť prípadných reklamácií? Kvalitná podpora pri zasielaní balíkov je ale iba jedna strana mince.

 

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, čo na vašu kuriérsku spoločnosť hovorí váš zákazník? Vyhovuje jemu úroveň služieb kuriéra pri doručení? Je dostatočne informovaný o celom procese doručenia? Môže sa na tieto informácie spoľahnúť a dokáže sa s kuriérom rozumne dohodnúť na odovzdaní zásielky?

 

Predvianočné obdobie mi ponúklo skvelú príležitosť jemne otestovať kuriérske spoločnosti z pohľadu zákazníka. Naobjednával som niekoľko vianočných darčekov a nechal si ich poslať domov rôznymi dopravnými spoločnosťami. Sledoval som pri tom úroveň služieb jednotlivých kuriérov. Teraz sa chcem s vami podeliť o skúsenosti.

 

Nemá sa jednať o nejaký komplexný test všetkých kuriérov operujúcich na Slovensku, ale skôr o poukázanie na to, že aj pri takto zdanlivo totožnej činnosti, akou je odovzdanie balíčka zákazníkovi, to môže každá spoločnosť poňať trošku inak a jedna svojimi "vychytávkami" predčí ostatné.

Slovak Parcel Service (UPS)

 

U spoločnosti Slovak Parcel Service s.r.o., ktorá na Slovensku zastupuje už vyše 25 rokov americkú prepravnú spoločnosť United Parcel Service (UPS) som očakával viac. V deň doručenia zásielky mi o 8:44 prišla SMS správa, že mám celý deň sedieť doma a čakať, alebo sa dohodnúť s kuriérom telefonicky. Žiadny, ani približný odhad, o koľkej by ma mal kuriér navštíviť.

 

Keďže mi nedali ani len deň dopredu vedieť, že mám očakávať zásielku, nebol som doma a tak som zavolal kuriérovi, aby sme si dohodli termín odovzdania balíčka. Kuriér ma na základe mojej adresy "potešil" informáciou, že možno mi objednávku dnes ani nestihne doručiť, a ak áno, tak najskôr niekedy večer okolo 17tej hodiny. Nakoniec volal o 19:10, čo ja som už opäť nebol k dispozícii. Doručenie nakoniec prebehlo až na ďalší deň.

 

SMS od kuriéra UPS

GLS

 

So spoločnosťou GLS mám najväčšie skúsenosti, pretože mi v poslednom čase doručovala najviac zásielok. SMS správa vás na prichádzajúcu zásielku takisto upozorní síce až v deň doručenia, avšak obsahuje aspoň približný časový interval, v rozmedzí troch hodín, kedy môžete kuriéra očakávať. V troch zo štyroch prípadov sa kuriér do intervalu vošiel. V jednom prípade prišiel pol hodinku neskôr.

 

SMS od kuriéra GLS

DPD

 

Príkladom, ako sa to dá robiť lepšie, je spoločnosť DPD. O tom, že mi bude doručená zásielka, som bol informovaný deň vopred prostredníctvom SMS. SMS obsahuje sumu prípadnej dobierky a aj odkaz na zmenu dátumu a adresy doručenia. Ak by mi nevyhovoval termín doručenia, môžem si ho bez problémov zmeniť, prípadne si nechať doručiť zásielku do odberného miesta Pickup (aktuálne na Slovensku 137 odberných miest), kde bude uložená po dobu 7 dní.

 

V deň doručenia zásielky som bol informovaný prostredníctvom SMS o presnom hodinovom intervale, v ktorom mi kuriér balík priviezol. Po kliknutí na odkaz v správe som si dokonca mohol priebežne sledovať, koľko adries mu ešte ostáva, kým dorazí ku mne.

 

SMS od kuriéra DPD

 

DPD sledovanie zásielky

Záver

Tento test nemal za cieľ nejako plnohodnotne otestovať kuriérske spoločnosti, ale skôr poukázať na to, že ako majiteľ e-shopu by ste mali myslieť na doručovanie objednávok aj z pohľadu zákazníka.

 

Porozmýšľajte, či váš zákazník naozaj dostáva takú kvalitu služieb, akú si zaslúži, prípadne si svojho kuriéra reálne otestujte. Zákazník to určite ocení.

Martin Drugaj

Martin Drugaj

Za vyše 10 rokov v online biznise Martin pomáhal rozbiehať množstvo projektov. Venuje sa konzultáciám a mentoringu pre majiteľov e-shopov. Má tiež veľa skúseností so zákazníckou podporou a HR. Viac sa o ňom dozviete na blogu martindrugaj.com.

Diskusia k článku