8 stratégií efektívnejšieho zbierania e-mailových kontaktov

8 stratégií efektívnejšieho zbierania e-mailových kontaktov

Article date Utorok, 23. Máj 2017Author Martin Drugaj

Časy, kedy sa vám návštevníci webu "zadarmo" prihlasovali na odber newsletteru sú nenávratne preč. A vlastne také časy tu ani nikdy neboli. Získavanie kontaktov na potenciálnych zákazníkov cez obyčajný "Prihláste sa k odberu nášho newsletteru" formulár nebolo nikdy výrazne efektívne. Preto treba tasiť ťažší kaliber, aby ste návštevníkov motivovali a aby vám aj ich nekonverzná návšteva niečo priniesla.

 

Poďme rovno na vec:

 

Základom efektívneho zbierania e-mailových kontaktov je správne umiestnenie formuláru s prihlasovaním do newsletteru. Návštevníci internetu sú za tie roky viac zdatní, takže strohé umiestnenie do pravého stĺpca, či pätičky pravdepodobne nebude stačiť. Aj napriek tomu odporúčam do niektorých z týchto oblastí formulár umiestniť, pretože tam ho budú môcť návštevníci vždy nájsť, keď nevyužijú inú z ponúkaných metód prihlásenia sa do mailinglistu.

1. Používajte vyskakovacie / vysúvacie okná

Agresívnejšou metódou umiestnenia sú vyskakovacie (pop-up) okná. Niekomu sa môžu zdať otravné, faktom však ostáva, že podľa rôznych prieskumov skutočne fungujú. Záleží od formy a nastavenia správania sa takýchto pop-up okien.

 

Pop-up okno so zľavou za poskytnutie e-mailovej adresy Pop-up okno so zľavou za poskytnutie e-mailovej adresy

 

Stratégie umiestnenia a pravidlá zobrazenia vyskakovacieho okna s formulárom sú rôzne. Vyskočiť na potenciálneho zákazníka ihneď po príchode na e-shop sa mi nezdá ako najšťastnejšie riešenie. Zato vysunutie pekného okienka niekde vpravo dole po určitom čase strávenom na stránke a po odscrollovaní napríklad do polovice článku na blogu nemôže nikoho uraziť.

 

Vysúvacie okno s newslettrom

 

Ďalším, veľmi dôležitým momentom, kedy môžete návštevníka požiadať o e-mailovú adresu je vo chvíli, keď sa chystá opustiť vašu stránku. Väčšina návštevníkov sa totižto na vašu stránku už nikdy nevráti, takže toto je posledná možnosť, ako z ich návštevy niečo vyťažiť.

 

Pop-up vo chvíli, keď sa návštevník chystá opustiť vašu stránku

2. Ponúkajte odmeny

Zadarmo vám nikto nič nedá a preto musíte návštevníkov vášho e-shopu motivovať na zanechanie e-mailu. Čo vlastne návštevníkovi vášho e-shopu prinesie to, že vám dá svoju e-mailovú adresu? Na oplátku by ste mu mali niečo dať. Ako ste si určite všimli na predchádzajúcich príkladoch, môže ísť o zľavu z prvého nákupu, dopravu zdarma, darček k nákupu a podobne. Určite ste kreatívni a niečo zaujímavé vymyslíte.

 

Zľava na prvý nákup po zanechaní e-mailu

3. Rozdávajte e-booky, video návody, brožúry

E-booky, návody, videá sú špecifickou formou odmien za poskytnutie e-mailovej adresy návštevníkom. Určite ste špičkou vo svojom odbore. Ponúknite potenciálnemu zákazníkovi kúsok vášho know-how výmenou za jeho drahocennú e-mailovú adresu. Áno, aj na e-shope môžete úspešne využiť túto stratégiu, nielen pri info produktoch.

 

E-book ako odmena za poskytnutie e-mailovej adresy návštevníkom

 

Výhodou takýchto odmien oproti bežným odmenám popísaným vyššie sú náklady. Vytvorenie hodnotného obsahu vás bude stáť určité fixné jednorazové náklady. Zaslanie takejto odmeny za poskytnutie e-mailu návštevníkom vás už ale nebude stáť nič. Nebudete sa tak uberať o zisk z každej objednávky, ako by to bolo v prípade zľavy z objednávky, či dopravy zdarma.

4. Zdieľajte štatistiky počtu odberateľov

Stále viac stránok zobrazuje štatistiky počtu odberateľov newslettera priamo pri prihlasovacom formulári. Skvelý nápad. Tieto čísla zvyšujú dôveryhodnosť vášho e-shopu a môžu pomôcť pri konverzii používateľov na odberateľov (a neskôr na zákazníkov). Uvidia totiž, že ponúkaný obsah je užitočný, keďže ho odoberá toľko ľudí.

5. Hovorte o svojom newsletteri v článkoch

Táto stratégia je veľmi jednoduchá, stačí do článku napríklad na blogu zakomponovať výzvu k akcii. Odporučte čitateľovi výmenou za e-mail stiahnuť si tematicky príbuzný e-book, prípadne rozšírenú verziu článku. Možností je mnoho. Záleží čisto na vašej kreativite.

6. Pridajte výzvu k akcii na konci článku

Koniec článku je ideálnym miestom pre nejaký ďalší krok zo strany čitateľa. Publikované informácie môžu návštevníka zaujať natoľko, že sa rozhodne byť informovaný o ďalších článkoch, novinkách a akciách, ktoré pripravujete. Umiestnite sem formulár s jasným posolstvom, čo návštevník získa prihlásením sa do newslettera.

 

Newsletter formulár na konci článku

7. Pýtajte sa na názor

Dajte ľuďom možnosť vyjadriť sa. Určite sa s vami radi podelia o svoj názor. Na konci si nezabudnite vypýtať e-mailovú adresu výmenou za drobný darček.

 

Pýtajte sa názor výmenou za e-mail Pýtajte sa názor výmenou za e-mail

8. Usporiadajte súťaž

Skvelou možnosťou na zber e-mailových kontaktov je usporiadanie súťaže. Ponúknite zaujímavú výhru a e-maily sa vám budú hrnúť.

Záver

Metód na efektívnejší zber e-mailových kontaktov je neúrekom. Dúfam, že som týmito pár príkladmi prebudil vašu kreativitu a že už vám po rozume chodí príbeh, ktorým návštevníka presvedčíte, že vám môže dôverovať. Dôležitejšie ale je, ako s jeho dôverou naložíte. O tom zas niekedy nabudúce v ďalšom článku.

Martin Drugaj

Martin Drugaj

Za vyše 17 rokov v online biznise Martin pomáhal rozbiehať množstvo projektov. Venuje sa konzultáciám a mentoringu pre majiteľov e-shopov. Má tiež veľa skúseností so zákazníckou podporou a HR. Viac sa o ňom dozviete na blogu martindrugaj.com.

Diskusia k článku